Kasım ayı, tüm dünyada markaların çeşitli kampanyalarla öne çıktığı, online ve geleneksel alışverişin yoğun yapıldığı bir dönemdir. Tüketiciler kampanyalardan yararlanmak için bir yarış içindeyken, e-ticaret platformlarında kullanılan yapay zeka destekli chatbot teknolojileri, kullanıcı taleplerini anlamada büyük kolaylık ve avantaj sağlıyor.

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ALIŞVERİŞ DENEYİMİ

Palamar Teknoloji Kurucusu ve CEO’su Onur Candan, gelişen yapay zeka teknolojilerinin, alışveriş alışkanlıklarını dönüştürdüğünü belirterek, “E-ticaret ve perakende sektöründe kullanılan yapay zeka çözümleri, chatbotlar aracılığıyla kullanıcıların ihtiyaçlarını hem işlem tarihçelerinden hem de anlık olarak sordukları sorulardan analiz ederek daha hızlı ve etkili öneriler sunuyor. Böylece kullanıcılar, aradıkları ürüne daha hızlı ulaşarak karar verme sürecindeki zaman kaybını azaltıyor.

Kullanıcıların tarayıcı geçmişi, alışveriş tercihleri ve demografik verileri gibi çeşitli bilgiler analiz edilerek kullanıcıya özel öneriler yapılabiliyor. Örneğin, bir alışveriş sitesinde chatbotlar kullanıcıya daha önce baktığı ya da sepete eklediği ürünlerle uyumlu öneriler sunarak karar verme aşamasını hızlandırıyor. Bu algoritmalar sayesinde fazla seçenek sorunu azaltılarak, alışveriş süreci daha tatmin edici hale getiriliyor" dedi

MARKALARIN MÜŞTERİ SADAKATİNİ ARTIRIYOR

Onur Candan, bu teknolojik dönüşümün yalnızca tüketicilerin değil, aynı zamanda perakende markalarının da faydasına olduğunu vurguladı: “Yapay zeka tabanlı chatbot çözümleri, müşteri taleplerini analiz ederken daha fazla verimlilik sağlıyor ve müşteri sadakatini artırıyor. Bu sayede markalar rekabet avantajı elde ediyor. Ayrıca chatbotlar, kullanıcıların satın almayı düşündükleri ürünlerin internet veya mağaza stok durumunu konum bazlı olarak sunabiliyor. Bu sayede hem stok yönetimi etkinleşiyor hem de kullanıcılar ihtiyaç duydukları ürüne daha hızlı ulaşıyor.

Yapay zeka teknolojilerinin gelişmesiyle, alışveriş dünyasında daha kullanıcı dostu ve dinamik çözümler sunulmaya devam edecek, bu da hem perakende sektörünün gücünü artıracak hem de tüketicilere daha keyifli bir alışveriş deneyimi sağlayacak.”

Türk halkının asgari ücret zam beklentisi açıklandı! Türk halkının asgari ücret zam beklentisi açıklandı!

HEM TÜKETİCİLERE HEM MARKALARA AVANTAJ SAĞLIYOR

Geliştirdikleri yerli chatbot Palmate ile farklı sektörlerdeki partnerlerine yapay zeka çözümleri sağladıklarını da ifade eden Onur Candan, “Perakende sektöründe birçok firmaya hizmet veriyoruz. Özellikle alışveriş konusunda tüketici memnuniyetini artıran uygulamalarımız mevcut. Alışveriş çılgınlığının yaşandığı kasım ayında veya yılbaşı dönemlerinde tüketicileri online alışveriş okyanusunda boğulmaktan kurtarıyoruz diyebilirim. Çalıştığımız markaların web sitelerinde veya uygulamalarında yer alan chatbot sayesinde kişiye özel, en uygun ürünü tüketici ile buluşturuyoruz. Akıllı ürün arama, ürün kıyaslama, lokasyon bazlı stok sorgulama, kargo durumu gibi işlemler Palmate ile çok kolay bir şekilde yapılabiliyor.    

Palmate tüketicilere olduğu kadar firmalara da verimlilik avantajı sağlıyor. Örneğin, kozmetik sektöründe yer alan bir müşterimizin web sitesindeki Palmate chatbot, satış konusunda çok başarılı işler yapıyor. Online mağazada bir tezgahtar gibi çalışıp satış yapabiliyor.

Palmate, şirketlerin mevcut süreçlerini ve sistemlerini etkilemeden onlara kolaylıkla entegre olur. Bu sayede ister müşterilerine isterlerse de çalışanlarına yüksek derecede kişiselleştirilmiş cevaplar üretir ve onların sorunlarını çözer. Nitelikli chatbotların, konularının güncel ve diyalog sistem entegrasyonu yönünden zengin olması gerekiyor. Bu anlamda Palmate, %80'e varan kolaylık sağlamaktadır. Bu kritik yapı, Palmate’i diğer chatbot platformlarından ayıran en önemli özellik diyebiliriz. Bu sayede Palmate, kullanıcıların sorularını daha doğru ve kapsamlı bir şekilde anlayarak, daha kişiselleştirilmiş yanıtlar verebilmektedir. Ayrıca, sürekli öğrenme özelliği sayesinde Palmate, zaman içinde daha da gelişmekte ve kullanıcı deneyimini iyileştirmektedir.”